Atlantic Grupa u prvom tromjesečju 2020. godine ostvarila rast od 12,2 posto

atlantic_grupa

Atlantic Grupa je u prvom tromjesečju 2020. ostvarila prihod od prodaje u iznosu od 170,8 miliona eura, što u odnosu na isto razdoblje prošle godine, izuzme li se uticaj dezinvesticija, predstavlja rast od 12,2 posto.

Dobit iz poslovanja (EBIT) u ovom razdoblju iznosi 16,2 miliona eura i veća je za 15,4%, dok je neto dobit u odnosu na prvi kvartal lani narasla 10,6% na 11,9 miliona eura.

“Tromjesečje je na svakom planu obilježila prije svega pandemija COVID 19, s kojom se svijet još nije izborio, a s novim korona virusom i njegovim posljedicama tek učimo da živimo i poslujemo. Neupitno je da ovo ima značajan uticaj i na nas, međutim do sada, osim prestanka prodaje u HoReCa kanalu i pada potrošnje u on-the-go i impulsnom segmentu, nismo imali drugog značajno negativnog uticaja na naše poslovanje. Štaviše, u prvom kvartalu ostvarili smo značajan organski rast, koji je najvećim dijelom posljedica odličnih rezultata strateškog poslovnog područja (SPP) Delikatesni namazi, apotekarskog lanca Farmacia, poslovnog područja Donat Mg i SPP Kafa. Vjerujemo da će nam stabilna finansijska pozicija, istorijski najviši rezultati u 2019. godini, neupitna predanost Atlanticovih zaposlenih, koja je u ovoj situaciji posebno došla do izražaja, kao i snaga naših brendova, pomoći da prebrodimo ovu krizu s minimalnim negativnim posljedicama”, komentarisao je predsjednik Uprave Emil Tedeschi.

Na ukupan rast prihoda od prodaje najviše su uticali Delikatesni namazi sa rastom od 38,9% i Donat Mg sa rastom od 12,5%. Kafa se sa 33,6 miliona eura prihoda od prodaje koji čine 19,7% učešća u ukupnim prihodima ističe kao najveća pojedinačna kategorija. U prvom kvartalu je Kafa ostvarila rast od 5,4%, najviše u svježe mljevenoj i instant kategoriji. Među pojedinačnim tržištima najznačajniji je rast od 13,2% ostvarilo tržište Slovenije, a slijede BiH s 12,7% i Hrvatska sa 6,9% rasta. U ukupnoj prodaji sopstveni brendovi čine 62,8%, a brendovi principala u distribuciji 27,3%. Apotekarski lanac Farmacia koji u prva tri mjeseca bilježi rast od 18,9% čini 9,9% ukupnog prihoda.

Donat Mg je početkom godine, s obzirom na specifičnu funkcionalnost i međunarodnu perspektivu, izdvojen kao zasebno poslovno područje iz SPP Pića, čiji je dio bio ranije.

Iako se poslovanje Atlantic Grupe tokom većeg dijela prvog tromjesečja odvijalo uobičajeno, proglašenje globalne pandemije COVID 19 i uvođenje restriktivnih mjera na svim ključnim tržištima sa ciljem prevencije širenja bolesti, počeli su da utiču na poslovanje kompanije u drugoj polovini marta mjeseca. Negativni uticaj osjetio se primarno kroz nemogućnost prodaje u HoReCa kanalu zbog zatvaranja hotela, restorana i kafića i u određenoj mjeri i na prodaju proizvoda namijenjenih za konzumaciju izvan kuće i tzv. impulsnih proizvoda. Ti negativni uticaji su istovremeno anulirani povećanom potražnjom i stvaranjem zaliha u domaćinstvima, prvenstveno Argete, Bakine tajne, ali i Barcaffea i Grand kafe, Donata Mg, dijela slanog i slatkog Štark programa, Cedevite za konzumaciju kod kuće, proizvoda namijenjenih održavanju lične higijene i čistoće te proizvoda koji se prodaju kroz Farmaciju.

Atlantic Grupa je među prvim kompanijama uvela mjere zaštite zaposlenih i partnera, koje su se sastojale od preventivnog rada od kuće, gdje je to moguće, preko strožijih sigurnosnih procedura u proizvodnji i distribuciji do pravovremeno obezbjeđenih zaštitnih sredstava i opreme, i ne samo u svom sistemu. Kao društveno odgovorna kompanija, Atlantic se uključio u zajedničku borbu protiv novog koronavirusa na svim regionalnim tržištima na kojima posluje, i donirano je 3,7 milliona eura za ukupnu pomoć zdravstvenim ustanovama, kao i lokalnim kriznim štabovima i institucijama koje koordiniraju aktivnosti suzbijanja zaraze i zaštite stanovništva.

Klix.ba