Hoteli i kampovi u Hrvatskoj izgubili 72 posto prihoda

Nakon prilično neopravdane euforije zbog navodno odličnih rezultata turističke sezone u Hrvatskoj, prve brojke temeljene na analizi poslovanja hotela ukazuju na to da će finansijski rezultati ovog sektora na kraju godine vjerovatno biti poražavajući.

Iz prve analize prihoda i rezultata hotela i kampova do koje je došao Jutarnji list, proizlazi da bi 2020. godina za mnoge poduzetnike u sektoru mogla biti pogubna te da bi i cijeli sektor, koji se donedavno smatrao niskorizičnim, mogao biti ozbiljno ugrožen.

Visoki gubici

Prema analizi mjesečnih finansijskih izvještaja za period od januara do kraja augusta u koju je bilo uključeno 119 hotela i 32 kampa, računica pokazuje da je hotelski sektor u glavnoj sezoni, dakle isključivo u junu, julu i augustu, izgubio ukupno 72 posto prihoda, odnosno uprihodio je tek 28 posto prihoda ostvarenog u istom periodu prošle godine, i to kao posljedicu pada broja noćenja od 64 posto i pada prihoda po noćenju od 22 posto.

A ako pad prihoda u glavnoj sezoni, kad nije bilo ograničenja kretanja, premašuje 70 posto, pitanje je šta sektor može očekivati kad se u finansijske rezultate na kraju godine uključi period predsezone, koje uopće nije bilo, kao i nepostojeće posezone s obzirom na to da su države nove mjere ograničenja kretanja počele uvoditi već krajem augusta.

Gledajući hotelski i kamp smještaj na nivou cijele zemlje, autori upozoravaju kako je tokom sezone ostalo zatvoreno 41 posto hotela, prihod po sobi pao je u ta tri mjeseca 54 posto, ali je pohvalno da su cijene pale samo 6 posto, što znači da su hotelijeri izbjegli rat cijenama, a to sektor smatra pozitivnim zbog dugoročnog pozicioniranja i planiranja oporavka u idućim godinama.

Otpornost

Najveću otpornost na korona-krizu u samom srcu sezone, upozoravaju autori istraživanja, pokazao je hotelski smještaj s pet zvjezdica ostvarivši najmanje smanjenje nivoa zauzetosti i najmanji pad cijena – zauzetost im je pala 24 posto, prosječna cijena sobe – prihod po sobi 43 posto, a noćenja u sezoni 59 posto, dok je najslabije rezultate pokazao smještaj kategorije tri zvjezdice.

Ovdje se, naime, vidi pad zauzetosti u sezoni od 45 posto, što pokazuje da se dobar dio tih kapaciteta uopće nije otvorio, prihoda po sobi 50 posto te noćenja 68 posto, no iznenađuje da su oni jedini uspjeli u korona-sezoni ostvariti rast prosječne cijene soba od šest posto.

Gledajući poslovanje kampova od juna do kraja augusta, autori pretpostavljaju da je njihov realan pad veći od 40 posto, i to kao posljedica činjenice da ih se oko četvrtine ove godine uopće nije otvorilo, a oni koji su radili imali su za 41 posto smanjene radne kapacitete.